Izvještaj o radionicama održanim u sklopu projekta “Obrazovanje za mir”
Učenici Srednje škole Konjic već drugu godinu učestvuju u projektu pod naslovom „Obrazovanje za mir“. Sam projekat pod naslovom PRO-Budućnost (Povjerenje, razumijevanje, odgovornost za budućnost) mirovnog obrazovanja je USAID-ov projekt izgradnje mira i povjerenja među građanima i građankama svih etničkih i vjerskih grupa u Bosni i Hercegovini.
Strateški dokument projekta “Platforma za mir” šalje jasnu i snažnu poruku da narodi i građani u BiH žele dugoročan i stabilan mir kako bi mogli izgraditi bolje društvo, te da se rat, ratna stradanja i sukobi nikome i nikada više na ovim prostorima neće dogoditi.
Tokom novembra i decembra 2021. učenici su zajedno sa profesorom Nerminom Hakalovićem realizovali tri radionice pod nazivom Međunarodni dan mira, Kultura mira kao i Nenasilna komunikacija, stereotipi i predrasude , u kojima su učestvovali učenici drugih i trećih razreda gimnazije, medicinske i elektrotehničke škole.
Prva radionica – Međunarodni dan mira
Kroz radionicu Međunarodni dan mira učenici su shvatili važnost mirovnog obrazovanja kroz UNICEF-ovu definiciju mirovnog obrazovanja kao „proces koji promovira znanja, vještine, stavove i vrijednosti koje su potrebne da se desi promjena koja će omogućiti djeci, mladima i odraslima da preveniraju konflikte i nasilje, bilo otvoreno ili strukturalno; mirno riješiti sukobe i stvoriti uslove pogodne za mir, bilo na interpersonalnom, međuljudskom, međugrupnom, državnom ili međunarodnom nivou.”
Druga radionica – Kultura mira
U radionici Kultura mira učenici su iznijeli svoje stavove po pitanju mira pa su neka od razmišljanja učenika: „Za mene mir predstavlja slogu u društvu, poštivanje jedno drugih“…
„Mir je osjećaj smirenosti i sigurnosti“..
„Mir je jedan od glavnih aspekata našeg života“…
„Mir-sloga među ljudima, međusobno poštovanje.“
„Mir je najljepši period u kojem želimo konstantno boraviti“.
Treća radionica – Nenasilna komunikacija, stereotipi i predrasude
Treća radionica je dala odgovore na delikatna pitanja poput nenasilne komunikacije, stereotipa i predrasuda. Kroz ovu radionicu učenici su kroz interakciju sa voditeljem radionice utvrdili osnovne komponente nenasilne komunikacije, a nakon toga su imali priliku da slušaju predavanje doc.dr. Sanide Šehmehmedović o stereotipima i predrasudama.