Iako đačkom dobu pristupamo kao najljepšem i najbezbrižnijem periodu ljudskog života, ne smijemo zaboravljati istinu da je riječ o ozbiljnom odgojno-obrazovnom procesu u kojem nije jednostavno ostvariti zapažen uspjeh. Status najboljeg učenika iziskuje mnogo truda, predanog rada i odricanja, ali sa sobom, osim blagodati znanja, donosi i zaslužena priznanja i privilegije.
Stoga, s ponosom ističemo da je u sklopu tradicionalnog imenovanja učenika generacije Javne ustanove „Srednja škola“ Konjic u školskoj 2020/2021. godini, ovu zavidnu titulu ponio Nedim Džajić, učenik IVa odjeljenja opće gimnazije. Na rang listi sačinjenoj od petnaest uspješnih kandidata, Nedim je po svim kriterijima ostvario najveći broj bodova, ukupno 220, te tako potvrdio svoj status najboljeg. Premda je i po završetku osnovne škole proglašen učenikom generacije, ovo za njega nije novo iskustvo, ali je svakako nagrada za kontinuiran i dugotrajan trud.
Naime, osim što je prethodne četiri školske godine završio s prosjekom 5.0, Nedim je učestvovao i u različitim nastavnim aktivnostima, projektima, te osvajao nagrade na brojnim takmičenjima. U vezi s tim izdvajamo:
- drugo mjesto na Kantonalnom takmičenju iz fizike,
- prvo mjesto na Kantonalnom takmičenju iz informatike,
- prvo i treće mjesto na Kantonalnom takmičenju iz matematike, te
- treće mjesto na Kantonalnom takmičenju iz turskog jezika.
O Nedimovom karakteru i odgoju govori činjenica da je svoju želju za učenjem ispoljavao kroz odgovorno i pravovremeno ispunjavanje školskih obaveza, u odnosu prema predmetnim profesorima i školskim kolegama ispoljavao je poštovanje i prijateljski pristup, te spremnost da odgovori svim izazovima.
Da bi slika našeg učenika generacije bila potpunija, s njim smo kratko razgovarali o iskustvu u dosadašnjem školovanju i planovima za budućnost.
S obzirom na to da drugi put imaš status učenika generacije, možeš li nam objasniti kakav je osjećaj?
Iako sam u osnovnoj školi bio proglašen učenikom generacije, a jednako očekivao i u srednjoj školi, moje zadovoljstvo nipošto nije umanjeno, te mi je doista velika čast ponijeti ovu titulu kao krunu srednjoškolskog obrazovanja.
Je li u toku dosadašnjeg školovanja bilo teško postizati najbolje rezultate?
Ono što je mene istaklo i na kraju presudilo da mi pripadne ova titula u najvećoj mjeri su takmičenja, i to kantonalna i općinska gdje sam bio prilično uspješan, s tim da smo prethodne dvije školske godine bili uskraćeni za takmičenja zbog pandemije. Pošto se takmičenja održavaju otprilike u istom periodu, mart-april, taj period je zbog svih obaveza često bio iscrpljujući, bez obzira na moj interes, te na neki način i uživanje u takmičarskoj atmosferi. Inače, prisjećajući se protekle četiri godine, generalno ne bih rekao da su i u jednom segmentu bile teške.
Ko je tvoja najveća podrška, a ko uzor?
Moja najveća podrška je moja porodica, a svaku uspješnu osobu na neki način smatram uzorom.
Kakvi su tvoji planovi za budućnost?
Pošto vjerujem da je u životu teško bilo šta planirati na duže staze, mogu govoriti samo o bliskoj budućnosti. Trenutno treba da donesem odluku o nastavku školovanja. Školovanje planiram nastaviti na Elektrotehničkom fakultetu Univerziteta u Sarajevu.
Šta je ono što će te posebno sjećati na srednju školu?
Često čujem da je srednjoškolsko doba najljepše i zaista je tako. Ne vjerujem da će se ponoviti vrijeme svojevrsne bezbrižnosti kao što su to bile protekle četiri godine. Uvjeren sam da ću se rado sjetiti svojih kolega iz odjeljenja s kojima sam proveo toliko vremena, ali i profesora, pošto će mi i svi profesori ostati u lijepom sjećanju.
Bi li s nama podijelio neku želju čije ostvarenje posebno priželjkuješ?
Nemam nekih posebnih želja, ali volio bih vidjeti poboljšanje kompletne situacije u našoj državi i društvu, uz uspostavljanje valjanog sistema vrijednosti, da ljudi ne odlaze van zemlje, već ostanu ovdje da žive i grade svoju karijeru.
Koja je tvoja formula ili recept za uspjeh?
Ne izbjegavati obaveze i odgovornost. Ja sam bio uvjeren da je svaka aktivnost u kojoj bih eventualno učestvovao dobra i korisna, tako da nisam išao linijom manjeg otpora. Ovo je više savjet, nego formula, pošto, čak i da postoji formula, ona zavisi od pojedinca do pojedinca, te svako treba da pronađe sebi svojstven način.
Šta bi poručio narednim generacijama srednjoškolaca?
Uz ono što sam kazao o formuli za uspjeh, kao savjet bih dodao i slijedeće:
Potrebno je pronaći uže područje, za koje postoji posebna zainteresiranost, te posvetiti dodatnu pažnju. Ne mora to striktno biti vezano za nastavu, jer neko voli sport ili umjetnost. Pritom je veoma važno ne zapostaviti ostala “područja”, pošto je opće obrazovanje neophodno za uspješan intelektualni razvoj.
Zbog čega je gimnazija poželjna škola?
Obično se kaže da je gimnazija poželjna zbog općeg znanja te da je dobra uvertira za fakultetsko obrazovanje. Gimnazija je sve to sama po sebi, a onaj ko želi, sigurno će to u gimnaziji i pronaći, te bih svakako preporučio učenicima da tu školu i upišu.
Pored roditelja, najveću ulogu u Nedimovom uspjehu imali su i profesori koji su učestvovali u odgojno-obrazovnom formiranju njegove ličnosti. Zamolili smo Nedimovog razrednika, profesora Muju Terzića i profesoricu Sevlu Krivić da nam kažu nešto o Nedimu.
Razredniku je uvijek teško izdvojiti nekog učenika, ali kada je riječ o Nedimu, našem učeniku generacije, to nije pitanje dužnosti, nego iskrene želje. Uzmem li u obzir da je u prethodne četiri godine s velikom posvećenošću ostvarivao uspjeh u učenju i vladanju, ova nagrada je očekivana i zaslužena. No, ono što bih posebno istakao jeste Nedimova empatičnost, odnosno sposobnost da shvati i prihvati druge ljude iz svog okruženja, da pomogne svima kojima je pomoć potrebna, te da u svakom trenutku bude iskren drug. Dakle, spoznaja da je ispit zrelosti položio jedan mladi čovjek koji posjeduje bogatstvo srca čini me ponosnim razrednikom, a sretnim čovjekom. Kada podučavate i u život ispratite takve osobe, onda znate da svijet jeste i da će biti bolje mjesto.
prof. Mujo Terzić
Već dugo nijedan učenik mi nije privukao pažnju kao Nedim Džajić. Njegova zainteresovanost, ozbiljnost i zrelost oplemenila me i vratila mi nadu da naš rad s učenicima vrijedi i da daje izvrsne rezultate. Također, bila sam počašćena tim što je Nedim, kojeg sam prepoznala kao izuzetno vrijednog, talentovanog učenika, izrazio želju da piše maturski rad iz filozofije, jer filozofija podstiče stalno propitivanje o čovjeku, svijetu, životu, tražeći spoznaju istine, njenu bitnost, te preispitivanje vjerodostojnosti svake tvrdnje, pa i one koju izgovore autoriteti.
U maturskom radu na temu „Platonova politička filozofija“, Nedim je veoma studiozno objašnjavao, argumentirao, problematizirao različite oblike ljudskih zajednica, motive nastanka istih i promišljao o najboljem obliku društvenog uređenja. Isticao je ključne probleme filozofije društva, filozofije politike, filozofije prava, uključujući probleme slobode, jednakosti, pravičnosti, odgovornosti, općeg dobra, moći, te demokratije. Analizom filozofskih tekstova o politici, društvu, pravičnosti, Nedim argumentira vlastite stavove, kritički ih propituje i tako stvara temelj aktivnog građanina koji promišlja. Zbog toga je njegov rad za svaku pohvalu, a uvjerena sam da Nedimovo vrijeme tek dolazi.
Gloria discipuli gloria magistri.
Slava učenikova slava je učiteljeva.
prof. Sevla Krivić
Uz osjećaj ponosa, Nedimu upućujemo iskrene čestitke i želimo da na svom putu ostvari još mnogo uspjeha.